~Titti~ Ingen rök utan... svamp?!

1kommentarer

Igår spenderade vi kvällen i trädgården. Jag körde lilla gräsklipparen (dvs. jag gick) och Leif körde den stora (dvs. han satt)... Rätt som det var såg jag något stort vitt på gräsmattan. Det visade sig vara en stooor röksvamp. Snacka om att jag är sugen på att stampa på den! Och det ska jag också - så snart den är "mogen"! :P

               Röksvamp
               Jag satte skon vid sidan så ni kan se hur stor den är

               Röksvamp
               Märkligt utseende...


Jag blev glad över att se att prästkragarna har blommat upp nu! De är ju så fina - det är midsommarblomster för mig minsann! (klicka på bilderna om du vill se dem större)

          Prästkragar          Luktar på blommorna liksom Ferdinand...          Fina prästkragar
                                             De luktar inget - men de är fina!

Nu ska jag sätta mig i bilen och bege mig mot kusten, där jag i dagarna två ska ha möte med kollegor från lite olika platser i regionen. I vanliga fall brukar vi har våra möten i Göteborg, för det är enklast för alla att träffas där. Denna gång har vi dock mer att gå igenom än vad vi brukar och vi ska därför köra en två-dagars. Dessutom har vi en blivande pensionär i gänget som vi ska fira av så denna gången hålls mötet vid kusten. Det ska bli trevligt, men jag längtar även efter att bara få vara hemma och skrota :)

               Mitt bland alla prästkragar

Jag ska försöka ta lite fina bilder och lägga upp här på sidan ikväll - ha en bra dag!
~Titti

1 kommentarer

Anne-Lie

17 Jun 2010 06:31

Jisses sicken svamp! Den ser ju nästan magisk ut;-))

Ha en härlig tid på kusten - du har väl packat med baddräkten?

Kommentera

Publiceras ej