-Leif- Utmanar Marie Ekman (S) på duell

4kommentarer

I går eftermiddag skickade jag över en inbjudan till Marie Ekman nytt socialdemokratiskt toppnamn i Skövde där jag inbjuder och utmanar till duell/utfrågning mellan henne och mig på Hertig Johans Torg någon gång under valrörelsens sista fyra veckor.

För första gången har oppositionen i Skövde presenterat ett gemensamt budgetförslag. En styrka i Skövdes politiska värld är att det fram till nu  funnits en anda där samförstånd gått före politisk osämja. Om Marie Ekman står för den samförståndsanda som alltid tidigare funnits eller inte återstår att se. Därför är det viktigt att väljarna i Skövde får veta skillnaderna mellan de två alternativen som finns.

Centerpartiet har varit i ledningen i Skövde sedan mitten av 70-talet, merparten av tiden har vi innhaft posten som kommunstyrelsens ordförande. Centerpartiet och jag är redo att fortsätta leda kommunen efter höstens val i fortsatt Skövdeanda. Väntar med intresse vad svaret skall bli från socialdemokraterna och Marie Ekman.
I dag har vi kommunstyrelens arbetsutskott, med bland annat biogas på agendan. Skövde är nu inne i slutprojekteringen av en kraftigt utvidgad biogasproduktion. Ett spännande och viktigt miljöprojekt som har en stor utvecklingspotential.

I kväll skall jag för Skövde kommun uppvakta Billingehus som firar 40 år. En viktig anläggning för Skövde och utvecklingen av mötesmarknaden, hotellet har nyligen fått en ny lokal hotellchef, hon har en viktig uppgift och jag ser framemot vilka framtidsplaner som kommer realiseras.
Ha en bra dag / Leif  

4 kommentarer

ATL-W

09 Jun 2010 08:43

Duell låter spännande! Fast jag antar att din motståndare bara har att välja på ordets makt - för det blir inga värjor i denna duell va...?! :P



Lycka till!

Karin

09 Jun 2010 20:21

Är du utsedd av alliansen att vara de borgeliga partiernas företrädare?

Leif Johansson

10 Jun 2010 08:22

Det är Centerpartiet och jag som kommunalråd som utmanar Socialdemokraterna och Marie Ekman. Att Centerpartiet gör det är naturligt eftersom C har en tradition av att vara starka i Skövde. Dessutom det borgerliga parti som innehaft kommunalrådspost hela tiden sedan mitten av 70-talet, varav merparten som kommunstyrelsens ordförande. Det är inte för inte som Centerpartiet säger att "Vi bygger Skövde"

Shorik Adam

10 Jun 2010 19:05

Vi står bakom dig Leif. Du är rätt man på rätt plats. C bygger Skövde och sätter individen i centrum.

Hälsningar/Shorik

Kommentera

Publiceras ej