-Leif- Nätverk behövs som politiker

1kommentarer

När jag valdes till kommunalråd valde jag att bibehålla ett uppdrag som inte är partipolitiskt. Uppdraget som styrelseordförande för Småföretagarnas Arbetslöshetskassa (SmåA) Sveriges största arbetslöshetskassa och sammanslutning av småföretagare med 120.000 medlemmar.

Jag tror att det är oerhört viktigt att inte tappa kontakten med verkligheten som heltidspolitiker. I detta uppdraget träffar jag företagare av allehanda slag och för direkt möta deras verklighet. Därför är jag övertygad om att detta gör mig till en bättre politiker. Något jag tror fler politiker skulle behöva, i varje fall tror jag att förutsättningarna för att bra politiska beslut fattas blir bättre då.

På dagens arbetsutskott konstaterar vi att konjunkturen förbättras mycket snabbt för småföretagen, inte minst syns det i den snabbt sjunkande arbetslösheten.

Ha en bra dag/ Leif

1 kommentarer

Anonym

04 Jun 2010 13:15

Bra där Leif! Det är fler (politiker) som borde resonera som du!

Kommentera

Publiceras ej