-Leif- Möte med sommarlovsentreprenörer

1kommentarer

Så var det redan fredag, det känns som veckan består av två dagar, måndagar och fredagar.

På förmiddagen skall de sista fotona plåtas för valmaterialet, träffade i går eftermiddag vår reklambyrå som hjälper till med råd om allt från färger, kläder och posering. Måste medge att det är nyttigt att ha en reklambyrå till hjälp, det ger infallsvinklar som defintivt inte jag skulle tänkt på själv, tack B och M:)

Senare idag ska jag träffa och fika med årets sommarlovsentreprenörer. Det har jag gjort varje år sedan jag blev kommunalråd. Det är alltid lika roligt att höra de entusiastiska ungdomarna berätta om sina affärsidéer och hur de tänkt lägga upp sitt företagande i sommar. Vissa kommer att lyckas över förväntan, andra kommer att få det tuffare. Precis så det är i företagarvärlden. Kanske kommer något av framtidens nya storföretag att kläckas i sommar, det är värt att komma ihåg att även våra största företag som Volvo, Ikea, Ericsson alla startat med en idé från en person och kanske kommer jag i eftermiddag att möta en framtida internationell storföretagare :)

I kväll har jag bjudit hem Alliansens ledande företrädare i Skövde till gården. Eftersom det är många som är nya känns det extra viktigt att träffas och lära känna varandra mer. Det blir ingen badtunna ;) men vem vet vad det kan bli istället:)

Ha en bra fredag
/ Leif

1 kommentarer

Bo

18 Jun 2010 16:20

Vi får väl hoppas att Titti kommer hem och har ett vakande öga på Er ;-)

Kommentera

Publiceras ej