-Leif- Måndag morgon frukostmöte

1kommentarer

En ny måndag full av möten och en härlig vecka väntar.

Nu på morgonen startar jag med frukostmöte tillsammans med Svenskt Näringsliv, de  presenterar den årliga mätningen om företagsklimatet. En värdemätare hur man ligger till som kommun. Det finns ganska många olika instrument som mäter och jämför kommunerna emellan, svenskt näringlivs är nog ändå den mest objektiva när det gäller företagsklimatet. En anledning till varför Skövde genom åren fått bra resultat i företagsklimatet är att vi är en lyhörd kommunledning och det är bara att konstatera att det är mycket utveckling i vår kommun.

Måndag förmiddag innebär som vanligt stabsmöte, förmodligen det sista före sommaruppehållet.  Nästa vecka börjar semestrarna att göra sig allt mer gällande också i kommunledningen.

Efter lunch skall kommunstyrelsens ordförande och jag gå igenom vårt arbete under Almedalsveckan. Senare under eftermiddagen blir det styrelse med Turistbolaget och i kväll skall jag träffa ett blivande brudpar inför deras förestående vigsel.

Tittis familj är en riktig tävlingsfamilj. Under både förra hösten och denna vintern och våren har det pågått stegtävling på parnivå. I dag inleds en särskild tävling där det gäller att på individnivå gå mest varje dag. Så det råder ingen tvekan om vad jag skall göra när jag kommer hem i kväll:)

Ha en bra dag / Leif  

1 kommentarer

Bo

14 Jun 2010 21:54

Hur skall Du hinna gå några steg med alla dessa möten????

Kommentera

Publiceras ej