-Leif- Datortrassel :(

0kommentarer

I torsdags så försvann allt från min dator när jag satt i Stockholm på möte, det har hänt tidigare så jag var inte lika orolig denna gången som förra. Sist så lyckades man hitta alla filer igen, dom liksom gömmer sig någonstans. Nu hör det till sanningen att snart hela Skövde kommun har gått över till Vista utom jag och en annan modig politiker i kommunstyrelsens arbetsutskott som vägrar byta till Vista. Hon och jag går under beteckningen VVV (våga vägra vista). Till saken hör att Vista har ställt till med mycket problem, oppositionsrådet har bytt dator på dator, irritationen på vistahjulet som snurrar och snurrar i väntan på att dokumenten skall öppna är påtaglig när vi har sammanträden. Under tiden så kan vi som tillhör vvv klubben arbeta på som vanligt.

Detta får mig att fundera över hur det egentligen kan vara accaptabelt att ett enda företag som står för merparten av all programvara kan tillåtas styra så mycket i vårt samhälle!

I eftermiddag har vi kommunstyrelsemöte det sista inför sommaruppehållet. I kväll skall Centerpartiet ut och fortsätta förvalskampanjen i Skövde. Aldrig tidigare har vi lagt så mycket resurser och tid på en så lång förvalskampanj och jag har heller aldrig mött så många människor som är så engagerade inför detta val. 

Ha en bra dag / Leif 

Kommentera

Publiceras ej