-Leif- En vän betyder mycket!

0kommentarer

I kväll fick jag ett litet avbrott i snickrandet när min bästa vän kom förbi. Vi har känt varandra i mer än 20 år och vi har vad jag vill kalla riktig vänskap:)

Jag värdesätter vår vänskap oerhört mycket och jag vet att vår vänskap kommer att bestå. Jag kom att tänka på när jag för ett antal år sedan lyssande till en ledare för en stor svensk organisation som berättade hur många började hälsa när han var ute efter att han hade valts till ledare, alla ville vara tjenis med ledaren! När han talade inför mig och de andra åhörarna uppmanade han oss att "vara rädda om våra äkta och riktiga vänner".  Detta kom jag att tänka på ikväll när vi åt glass och chokladsås i trädgården.

Vet inte riktigt varför jag kom att tänka på vad denna ledaren sagt just idag? Kanske var det med anledning av den undersökning som SOM-institutet redovisade idag om väljarnas förtroende för partiledarna, Reinfeldt har ett stadigt ökat förtroende och Sahlin fortsätter att tappa. Moderaterna gynnas av Reinfeldt och Socialdemokraterna missgynnas av Sahlin.

Det är med spänning vi går mot val i höst! En sak vet jag säkert: de äkta och riktiga vännerna skall man vara rädd om :)

Go natt / Leif

Kommentera

Publiceras ej