~Titti~ Vansbrosimning och Hjoglass

2kommentarer

Hej

Här kommer lite bilder från helgen som gått :)



VANSBRO TJEJSIM

Jag och Leif åkte från Gotland på fredagskvällen, från Nynäshamn körde vi sen till Avesta där vi övernattade. Tidigt på morgonen fortsatte vi till Vansbro. Väl där gick vi runt på området och kollade in läget. Det är så härlig stämning på dessa tillställningar, sång, musik, mässtält, mat och massor av folk - roligt både för tävlande, publik och andra som följer med!

Jag hämtade startkuvert vid målområdet och då passade vi på att äta lunch. När vi satte oss vid bordet och kollade runt var det komiskt att se hur lika vi hade valt vår mat jämfört med "alla andra": kvinnorna valde pastan och männen den grekiska salladen - samma som vi!

               Pasta & grekisk sallad
               Vi tjejer laddar såklart med kolhydrater innan loppet!


Jag har ju varit i valet och kvalet med det där med våtdräkt... Jag har provat några stycken men verkligen inte gillat dem alls! Väl i Vansbro kollade jag in ett ställe som sålde våtdräkter, till slut blev det ett mellanting jag köpte en Neoprentröja, förenklat sett kan man säga att den är som en "våtdräktströja" men  m y c k e t  lättare att ta på och av! I efterhand fick jag sen veta att den vanligaste skadan på Vansbrosimmet är skavsår - av våtdräkten då den sitter så tajt och sömmarna skaver om man inte använt den hyfsat mycket innan loppet. Känns som om jag gjorde ett bra val!


               Titti på väg till starten
               På väg mot starten

Vi gick från målet upp till starten. På vägen mötte vi två killar (som alltså gick mot motsatt håll), som suckande och stönande utbrast:
- Har vi inte gått en kilometer snart?!

               Målområdet, Vansbro Tjejsim
               Startområdet sjöd av liv och rörelse



Jag startade kl. 14, det var var 200 i varje startgrupp, med 15 minuter emellan varje grupp.

(Klicka på bilderna om du vill se dem större)
     Titti i startfållan          Uppvärmning Vansbro Tjejsim          Startskottet har gått!
     I startfållan                          Uppvärmning                        Off we go!!

Om själva loppet kan jag säga som så att det var väldigt trångt att simma, och idag har jag flera blåmärken på armar och ben... Det var inte riktigt som jag trott - på gott och ont - även om jag inte riktigt visste vad jag skulle förvänta mig? Att jag skulle simma med nackspärr hade jag iaf inte planerat, det gick men jag betalar priset för det idag - men det var klart värt det för nu är det gjort!! :D


          På väg mot målet                         Vansbro Tjejsimmare, årsmodell 2010
         "Rosa badmössegruppen" på väg!          I måååål!!              


Efter en skön varm dusch väntade lunch i "VIP:en", där alla tjejer blev serverade av killar i svart fluga - lite gulligt! ;)

     Matbiljett Vansbro Tjejsim 2010          Lunch Vansbro Tjejsim          En av Tjejsimmets servitörer
     Matbiljett till "VIP:en"           Glamourlunch...                    En av servitörerna


Efter lunchen mötte jag upp med Maria och Anna, två kursare från studietiden i Gävle - det var kul! De startar sin resa mot Tjejklassikern nu, så vi ses igen vid Lidingöloppet :)

               Medaljörerna Maria, Titti & Anna
               Tre tjejer på väg mot klassikern!

 

Jag och Leif strosade runt på mässan och lite annat innan vi körde hem.

               I mässtältet
               Jag, med min främst supporter!

Så nu har jag klarat 3 av 4 - dags att börja träna inför Lidingöloppet :)



SÖNDAG

Idag har vi haft en riktig softardag. Tvättat och packat upp. på eftermiddag åkte vi till Hjo där Leif bjöd på lunch och glass - nice :)

               Lunch på Café Grönköping               Smörstekt röding
              Lunch på Café Grönköping           Röding - mums!


Efteråt gick vi runt i hamnen och tittade på fina båtar och njöt av solen. Sen gick vi till glasskafeét, Leif har pratat om att ta mig hit sen förra sommaren och det var verkligen värt det! Såå gott jag ääälskar glass!! :D

     Hallonpotta          Svarta Damen          Godaste glassen på Moster Elins
     Hallonpotta                          Svarta damen                      Glass på Moster Elins


Jag beställde Svarta damen (jordgubbs-, päron- och blåbärspaj m m) och Leif Hallonpotta (vanliglass, varma hallon, vit choklad m m). Men sen smakade jag Leifs och då tyckte jag den var godare - så då bytte han med mig! :)  Mätta och goda fick vi sen skynda till bilen, på vägen hem regnade och åskade det, vilket var välbehövligt och efter det var det något svalare ute.


Det här blev ett långt inlägg... Nu ser jag fram emot tre dagar till på jobbet och sen blir det SEMESTER!!

Önskar Dig en trevlig vecka!
Kram Titti

              

2 kommentarer

Anne-Lie

12 Jul 2010 08:07

Härlig fart och fläkt när man tittar in hos dig helt klart! Själv har jag ivf satt klockan idag min första semesterdag och stavat en runda. Nu ska jag baka lite bröd!

Anna

14 Jul 2010 23:26

Coolt, bra jobbat igen!



Verkar vara så härlig stämning på de där loppen! Jag börjar känna mig riktigt taggad så ska nog allt köra 2011. Måste bara skaffa cykel och kolla upp skidor.

Hur lång tid tog simmet för dig? Och hur lång tid tog skidorna? Jag har noll koll för har inget att jämföra med.

Kommentera

Publiceras ej