-Leif- Möten och vigselrekord idag:)

2kommentarer

Nu på förmiddagen skall jag tillsammans med det moderata kommunalrådet Tord Gustafsson gå och hälsa den nya rektorn för Högskolan i Skövde, Sigbritt Karlsson välkommen. Högskolan är en viktig motor för utveckling och tillväxt av vår region. Fortfarande är andelen med högskoleutbildning låg i Skaraborg i förhållande till övriga landet. De mindre högskolorna är viktiga för att ändra studietraditioner och för att få fler högkvalificerade arbetstillfällen utanför de stora städerna.

Efter lunch har jag kallat till möte för att se på lämpliga lokaler för ett Ungdomens Hus i Skövde. Länge har denna fråga diskuterats, tjänstemännen har nu plockat fram en bruttolista över möjliga lokaler. Jag driver nu på för att så snart som möjligt få ett Ungdomens Hus. Det behövs en mötesplats för ungdomar och en mötesplats som formas av ungdomar.

Fredagar innebär vigsel i stadshuset, i dag är det min tur att svara för det. Idag har jag hela sju stycken vigslar. Aldrig tidigare har jag haft så många vigslar i en och samma följd och i morgon har jag ytterligare en stor vigsel. Att vara borgerlig vigselförrättare är ett av de finaste uppdragen man kan ha, dagen kan knappast avslutas bättre än att möta sju stycken lyckliga par :) Senare i kväll skall vi fira med god mat att Titti går på semester, härligt!!

Ha en bra dag / Leif

2 kommentarer

ATL-W

02 Jul 2010 10:32

Låter som ett ansvarsfullt och mycket trevligt uppdrag! Antar att du får extra många leenden idag med andra ord?

Göran

02 Jul 2010 12:03

Bra att det satsas på ungdomarna!

Kommentera

Publiceras ej