-Leif- Ledighet med snickrande

0kommentarer

Idag är den första dagen på mina tre veckors ledighet, Titti arbetar tre dagar till sedan har vi gemensam ledighet. Som kommunalråd har vi ingen semester, att vara kommunalråd är ett förtroendeuppdrag och som förtroendevalda har vi ingen semester. 

Som kommunalråd vet man aldrig vad som inträffar, därför befinner vi oss i en form av ständig bakjour. Förra sommaren blev det några inhopp under ledigheten, så blir det i år också. Redan i morgon kommer jag avbryta ledigheten för ett möte som tillkommit i en aktuell fråga. Fördelen i Skövde är att vi är tre stycken kommunalråd, två för majoriteten och ett för oppositionen, därför försöker vi alltid att backa upp för varandra.
 
Min första ledighetsdag skall jag ägna åt att snickra, har man en gård med flera hus där underhållet varit eftersatt under många år innan jag förvärvade gården finns alltid att göra. Jag skall definitivt inte klaga, jag tycker det är roligt att arbeta med händerna och jag lovar ingen tar arbetet i från mig!

Ha en härlig måndag
/ Leif  

Kommentera

Publiceras ej