~Titti~ Leif förvandlas till Carl Berglund

2kommentarer

Oj vad många kommentarer Leif fick som Carl Berglund!

Så nu tänkte jag berätta hur "förvandlingen" gick till :)


På lördagsmorgonen kom en vän till Leif hit som har lite kunskaper i maskering och teatersminkning

Förvandlingen till Carl Berglund har börjat...

 

Det handlade om att få Leif till att se blek ut med hopsjunkna kinder och mörk under ögonen...

 




...lite buskigare ögonbyn

Ögonbrynen kommer på plats

 

...och med mustach och skägg

 

Nu börjar man se likheten...?


Därefter ansågs generalrepititionen avklarad och det var bara till och ta bort allt (skägget och övrig ansiktsbehåring fick vi ta bort med aceton...) för Leif skulle in till stan och hålla öppningstalet.

Senare på eftermiddagen var det så dags för premiär! Men vi ändrade planerna lite... Eftersom Leif inte skulle stå på scen i strålkastarljus kändes teatermake up:en lite för mycket så jag använde mig av vanligt smink istället - men fick nytta av tekniken jag fick tips om på morgonen :)

Förresten, tur att Leif har en Fru som är blekare än blek såhär på vintern, jag menar inte många som har en foundation som kan göra andra vita som lakan... Eller? :P

Nåväl, vanligt smink blev det iaf och jag skuggade med kindknotor och bekymmersrynka med ögonskugga - och det blev faktiskt riktigt rikitgt bra! Att frisera skägget gick också även om det var lite svårare, fast det är klart till skillnad från sminkning så är ju frisering av ansiktshår en helt ny erfarenhet för mig!!

Leif Walterum alias Carl Berglund

Det var den här bilden av Carl Berglund (Centerpartiets grundare) som jag hade att utgå ifrån:

Carl Berglund - Centerpartiets grundare


Vad tycker ni? Jag är rätt nöjd med resultatet faktiskt!

Carl Berglund?

Fast jag tyckte han såg lite kuslig ut, det var faktiskt knappt att man såg att det var Leif,
t.o.m. ögonen såg annorlunda ut!
På vägen in till stan kändes det som att jag hade en döing jämte mig i bilen - blek och mager...

Hua! ;)
~Titti

2 kommentarer

Jennie

06 Dec 2010 10:07

Haha, jasså var det Leif, det fattade jag aldrig. Grym förvandling!

Barbro

06 Dec 2010 21:52

Titti vad du kan.

Kommentera

Publiceras ej