-Leif- Analysgrupp och SJ försening

0kommentarer

I går möttes Centerpartiets eftervals- och framtidsanalysgrupp för ett intensivt arbetsdygn. När vi nu skiljdes åt på förmiddagen känns det att vi är rätt på spåren och arbetet med att ringa in vägarna till valframgång 2014 börjar ta form. Analysgruppens arbete kommer slutredovisas i månadsskiftet januari-februari.

För att hinna hem till Skövde för alla eftermiddagens möten satt jag mig i lugnan ro på tåget 10.10 från Stockholm. Snabbt blev vi varse att något var problem och tåget ville inte starta. Med 40 minuters försening avgick vi med beskedet att ett alvarligt fel var åtgärdat. Känns ju tryggt att veta o)

Klockan 13.00 har jag möte med Folkhälsorådet i Skövde, det blir mitt sista som ordförande. Vid årsskiftet lämnar jag över folkhälsofrågorna till en Folkpartistisk ordförande. Det betyder dock inte att mitt intresse för frågorna kommer försvinna, snarare ser jag det som en möjlighet att ge frågorna ännu mer tyngd då vi är minst två i högsta kommunledningen som brinner för dom. Återstår att se om jag hinner hem i tid till 13.00.

Senare i eftermiddag har jag möte med representanter för Trästadsprojektet. Inom ramen för det nationella projektet Trästad 2012  finns ett nationellt träbyggnadsutskott som jag är en av två representanter från Västra Götaland i. Meningen med vårt möte är hur ska vi föra ut frågorna bredare i regionen och vilka frågor ska jag driva på in i utskottet.

I kväll har jag ett möte i Vårgårda. Hoppas att tågen kommer att avgå i tid. 

Ha en fortsatt bra dag
/ Leif 

 

Kommentera

Publiceras ej