~Titti~ Läge för Gevalia?

1kommentarer

Jag trodde att jag hade väntat ut regnet när jag gav mig ut på en joggingrunda i förmiddags, men ack.. Fem minuter in på vägen så började det regna och fortsatte så till långt in på eftermiddagen. Fast det är ändå rätt härligt måste jag säga, för det är ju fortfarande ganska varmt ute. Men det är inte utan att man känner att hösten är på väg - den bästa av alla årstider!! :D

Nåväl, när jag nästan var hemma efter min lilla tur kommer ena grannkillen springandes på en uppslutande väg. Jag ser att han springer och går om vartannat och tittar på mig. Jag undrar om han tävlar med mig, att se vem som kommer först till vägkorset? Men sen kommer jag på att han nog bara är på väg att hämta posten. Vi når korset nästan samtidigt iaf, varpå han utbrister:
- Jag kom först!
Jag svarade:
- Ja men jag har nog sprungit längre? Men du sprang fortast!!
Sen tittar jag bort mot hållet han kom från och ser att även hans mamma kommer springande. Det visade sig att de hade låst sig ute.  A l l a  nycklar var inlåsta, både till huset och till bilen etc.. Så de följde med hem och fick ringa efter någon som kunde låsa upp till dem och så bjöd jag på fika. Det var riktigt trevligt med oväntat besök och att få en pratstund med dem :)

När de skulle gå sa mamman:
- Vilken tur att du var ute och sprang, jag vet inte vad vi skulle gjort annars, ingen är hemma alla jobbar ju? Ja du var en riktig ängel som kom där i regnet!
Killen fyller i:
- Ja en joggande ängel!!
Hahaha det var första gången jag har blivit kallad för det! ;)

Ha en trevlig kväll!
~Titti

1 kommentarer

Anne-Lie

10 Aug 2010 07:01

Men nog är du som en ängel alltid;-))

Kommentera

Publiceras ej