~Titti~ I goda kollegors lag!

1kommentarer

God morgon!

Ja idag känns gårdagens motionspass i kroppen vill jag lova! Jag gav mig upp på Berget och bestämde mig för att ta det kuperade 10 km spåret. Jag hade ju aldrig provat det... Sturskt gav jag mig iväg med inställningen "Jag vehöver inte springa fort, bara jag springer hela tiden" Ja tjena! Nog var det kuperat vill jag lova - värsta stupen ner (och upp!)!! En backe var så brant så det gick bara inte att springa nedför, den backen följdes sedan direkt av en jäääättebrant UPPFÖRSbacke! Ojojoj jag tog ut mig totalt :( Så det blev snabb tid i början, sen gick och sprang jag omvartannat, de sista 3 kilometerna bet jag dock ihop och joggade, fast det gick då ack så sakta för det fanns nästan ingen energi kvar alls  i mig...

Det komiska var att jag såg bara en enda människa (en svampplockare) när jag tog mig runt spåret. Men när jag kom i mål kryllade det av folk och i synnerhet massor med barn! Jag var tvungen att fråga en farbror som stod och tittade vad det var som försiggick? Han förklarade att det var något som kallades "poppen" barnen springer olika rundor och de springer dem med sina mor- och farföräldrar, föräldrar eller andra vuxna och så får de priser. Det var så sött alltså de minsta barnen var knappt två år - men vad de sprang! Ja det här fritidsområdet används verkligen till sitt yttersta, det tycker jag är riktigt roligt!!


Ja, ja det var gårdagen det. Nu ska jag spendera två heldagar tillsammans med mina kära kollegor - det ska bli trevligt det!! :)

Hoppas att Du också har trevliga dagar att se fram emot!
Kram Titti

1 kommentarer

Anne-Lie

26 Aug 2010 20:05

Men attans så du ligger i! Själv har jag tappat rutinen helt och hållet!

Kommentera

Publiceras ej