-Leif- Valtemperaturen har börjat att stiga :)

1kommentarer

Med 34 dagar kvar till valdagen stiger nu valtemperaturen. I går kväll arrangerade föreningsrådet i Södra Ryd en valdebatt ett trettiotal åhörare dök upp. Södra Ryd är en mångkulturell stadsdel med ca 7000 innevånare som byggdes under 70-talet. När jag flyttade till Skövde 1989 bodde jag de första två åren i Södra Ryd.

Under denna mandatperioden har jag själv tagit inititativ till en förbättrad samordning av aktiviteter för framförallt barn och ungdomar i Södra Ryd. En särskild fritidssamordnare har anställts för området och ett projekt kallat Multikulti har startats. Multikulti är ett treårigt projekt och finansieras av medel från Allmänna Arvsfonden, Skövde kommun och Västra Götalandsregionen. Resultaten är imponerande, engagemanget är stort och ungdomar engageras i att forma sin egen fritid, en och annan förverkligar sina drömmar och får hjälp att starta företag.

Kommande veckor kommer många lokala valdebatter att arrangeras, jag tror knappast att de påverkar hur människor kommer rösta, men de höjer definitivt valtemperaturen. Till helgen startar valaffischeringen i kommunen och jag kan utlova att vi har mycket bra lokala valaffischer för både kommun-, region- och riksdagsvalen.

Ha en bra dag
/ Leif

1 kommentarer

Gaymasen

19 Aug 2010 16:03

Brukar vara mycket här på torget i Skövde inför valen och det minns jag från förra året! (Pussen bodde här då, inte jag. Nu bor vi båda här).



Och tack så mycket för din kommentar! Haha. Den var söt. :)

Kommentera

Publiceras ej