~Titti~ Vad är det för något??

6kommentarer

Ja jag är ju totalt "Goddag yxskaft" när det kommer till blommor och växtlivet i stort... Kan Du hjälpa mig?

Innan vintern kom så satte jag (Och Leif övervakade/hjälpte mig) diverse vårlökar. Bland annat vill jag ha fullt med scillor i en del av trädgården.

Utslagna vackra Scillor utmed husknuten


Men vad är det som kommer upp på mina små planteringsställeN? I påskas när mina föräldrar var här så sa de att det kanske vara pärlhyacinter. Men det ska det INTE vara - jag gillar INTE pärlhyacinter så jag har definitivt INTE köpt det!! Vad är det för något?? Kan DU hjälpa mig??Okänd vårlök...?

 







































Kan det vara falsk marknadsföring - eller lurendrejeri?? ;) Eller är det helt enkelt Trollerna...?

Nu går jag och lägger mig och hoppas att våra kära bloggläsare löser detta mysterium!! :-P

Go´natt!
~Titti

 

6 kommentarer

Anne-Lie

13 Apr 2010 07:10

De första vet jag att det är Scilla (Rysk blåstjärna) men kan tyvärr inte hjälpa dig med de andra!

a

13 Apr 2010 07:10

Hoppsan nu ser jag att Scillan var ju inte problemet;-))

Louice

13 Apr 2010 09:30

ser ut som en pärlhyacint den andra bilden ja, men kan ju vara så att de har funnits där tidigare och då kommer de upp, dessa lökväxter har en tendens, både scilla o pärlhyacinterna, att sprida sig. Men de är ju väldigt tidiga lökväxter så de kan vara så att de lökar du satt kommer något senare.

Neo

13 Apr 2010 15:40

Det är scillor - men en annan variant än den ovan.

neo

13 Apr 2010 16:12

Såhär ser den scillan ut http://www.blomsidor.se/blommor/scilla/08-04-01-IMG_1776-a.jpg

Maria

13 Apr 2010 21:04

Det ÄR scilla. Det har bara inte slagit ut än! En tjusig sort verkar det bli också. Mörkblå med många klockor.

Kommentera

Publiceras ej