~ Titti ~ "Så är det att bo på landet"?

1kommentarer

Okej, jag sitter vid bordet och jobbar vid datorn, helt plötsligt så hör jag en massa dunkade och "konstiga ljus" utanför... Hmm vad kan det vara? Kommer det från vägen...? Går ut i köket och tittar ut genom fönstret. Där går det en man på gräsmattan! Verkar leta efter något... sen kommer det en till - dragandes på en jätteslang... Jag letar fram mobilen och ringer till Leif kollar ut genomn fönstret igen och ser då att de tagit slangen till brunnen.. Okej jag fattar att det inte är några tjuvar men ändå, vad händer? Leif svarar i telefonen
T: Varför är det män i trädgåden?
L: Ehh jag vet inte? Vad gör de?
T: De är vid brunnen med en slang
L: Jaha då har de kommit för slamtömning
T: Vad är det?
L: De tömmer septiktanken
T: Borde inte jag veta sådant här?! (antyder att han borde ha talat om att de kan komma)
L: Så är det att bo på landet! säger han och skrattar

Jaha... Okej...? Ja jag blir varse om mer och mer om lantislivet... :-P
~ Titti

1 kommentarer

Anne-Lie

15 Apr 2010 20:43

Så kläder på när man bor på landet;-))

Kommentera

Publiceras ej