~Titti & Leif - Första inlägget

7kommentarer

Här kommer det klassiska "Första inlägget"... :) Låt oss börja berätta varför vi har valt att starta en blogg och varför vi har valt att skriva den tillsammans. Vår tanke är att denna blogg ska spegla vårt liv, hur arbete, privatliv och offentlighet påverkar oss.

Hoppas att Du kommer följa vår blogg!

/~Titti & Leif




 

- Leif -
Uppdraget som kommunalråd och heltidspolitiker i Skövde är oerhört spännande och stimulerande. Möten och massor av beslut hör vardagen till, bloggen möjliggör att visa hur besluten växer fram.  Relativt lite av detta speglas i medias bevakning av kommunpolitiken. På vår blogg hoppas jag kunna visa mer av den politiska vardagen i Skövde.

Men livet är inte bara politik. Jag är också pappa till en underbar tonåring och sambo med härliga Titti som i oktober kommer bli min fru. Det är i mina nära och kära och mina närmaste vänner som jag hämtar kraften till det politiska arbetet. Att döpa vår blogg till "Kärlek och Politik" blir därför mitt sätt att visa en annan sida av mig (Centerpartiets kommunalråd Leif Johansson), en mer privat sida än den som syns i media. Men också min kärlek till politiken och varför jag tror att Centerpartiet har den bästa  politiken för framtiden. 

~ Titti ~
Nu ger jag mig in i bloggvärlden - spännande! Jag vet nog inte riktigt vad jag har gett mig in i? 

Mitt bidrag i denna blogg kommer främst vara "Kommunalrådets sambo" antar jag? Jag vet inte riktigt än... Jag och Leif har ibland pratat om hur olika (och lika!) vi ibland kan se på olika saker eftersom vi har olika utgångslägen/synsätt pga. olika erfarenheter. Jag är inte lika insatt i politiken som Leif utan representerar väl mer "gemene man/kvinna". Så här på bloggen ser jag nog vår gemensamma blogg som ett försök att spegla samma frågor, fast på olika sätt!  Tror jag... ;) Ja vi får se hur det hela utvecklar sig…

Om Du följer vår blogg kommer Du nog att få se mina blogginlägg som en form av blogg-dagbok – Du får ta del av mitt liv! Jaa vi får se vad det blir av det här – spännande känns det i alla fall! J

 

Nu är snart Annandag Påsk till ända imorgon är det ny arbetsdag OCH ny bloggdag! Ses vi då?

God natt!!

~ Titti & Leif -

7 kommentarer

Ulla Holmefalk

05 Apr 2010 22:07

Skoj med en blogg och roligt att ni kommer att bli man och fru, även om jag inte känner Titti. Men förstår att det kommer bli bra, för jag känner ju dig Leif! Grattis och lycka till!

Miranda

05 Apr 2010 22:17

Klart jag kommer följa bloggen, Titti! :D

Ska bli spännande att läsa.

Good Luck! :)

Helena Stoltz

06 Apr 2010 08:18

Så trevligt med en blogg...Och att ni kommer att slå till med ett bröllop till hösten!!Kärleken slår till hårt när den kommer,eller hur Titti!Massa Kramar

~Titti~

06 Apr 2010 21:54

Ulla: Du kommer nog att lära känna mig (Titti) nu då då... ;)



Miranda: Kul att du vill följa oss Miranda! :)



Helena: Jaaa kärleken har slagit h å r t - och jag Älskar det!!! =D

Josefine

07 Apr 2010 07:58

Hej!



Vad roligt att du/ni skaffat blogg, Titti!



Hälsar ditt gamla barnvaktsbarn:)

ATL-W

12 Apr 2010 12:17

Lycka till!!

~Titti~

12 Apr 2010 12:24

Tack Jossan!! - från din "gamla" barnvakt:-P

Kommentera

Publiceras ej