~Titti~ En blåsig eftermiddag

2kommentarer

Hua vad det har blåst!! Men vi har fått massor gjort och det känns skönt, det gäller att ta vara på sådana här dagar :)

Vi började med "vårlöksjakt" - något vi har gjort typ en gång i veckan sen våren började smyga på. I höstas satte jag massa lökar (med assistans av Leif): narcisser, snödroppar och scillor - som ni säkert har läst om i tidigare inlägg... ;) Nu väntar jag med spänning på att de ska växa fram, och kontrollerar det genom kontinuerlig "jakt" tillsammans med Leif

(klicka på bilderna för att göra dem större)

En lök på väg       Snödroppe       Gullviva       Scillor 
Vad ska det bli?      En snödroppe             Tidiga gullvivor                   Mina gäckande scillor



Här kommer eftermiddagens vårstädning i bilder :)


Leif räfsar
Leif räfsar upp grenar och annat "kraffs" från gräsmattan så att den ser ren och fin ut



Vinterkäder av!
Jag tar av fruktträden deras "vinterkläder"

 

Snökäppar
Vi  plockar in snökäpparna för denna säsongen


Tuktning pågår!
Jag trimmar (tuktar?) pilarna


Ja det var en snabbresumé av vårt eftermiddag i trädgården. Skönt att vara ute, synd på blåsten bara, men annars härligt :)

Imorgon fortsätter vi vårstädningen. Men nu blir det lite lördagsmys!


Titti vårstädar

Hoppas att Du har haft en skön lördag!
Kram Titti

2 kommentarer

Anonym

20 Apr 2010 15:03

Vilka fina bilder - mer sånt tack!

Paullive

17 Jan 2012 11:12

Great site, keep up the good work

Kommentera

Publiceras ej